Keď sa pred 100 rokmi zrodila NIVEA, skoro všetok výskum robili len traja ľudia: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna a Dr. Isaac Lifschütz. Dnes je všetko úplne inak. V súčasnosti zamestnávame vyše 850 vedcov a naše Centrum pre výskum pokožky v Hamburgu sa považuje za jeden z najmodernejších inštitútov pre výskum starostlivosti o pokožku na svete.
„Výskum pokožky bol vždy súčasťou nášho receptu na úspech,“ hovorí Dr. Horst Wenck, náš viceprezident pre oblasť výskumu. „Je to jasne vidieť, keď sa pozriete na náš vývoj. Jedným z našich prvých úspechov bolo vyvinutie stabilnej emulzie vody a oleja, Euceritu, ktorý sa stal základom krému NIVEA. A s NIVEA Creme vznikla moderná starostlivosť o pokožku."
Počas tých mnohých rokov náš výskum viedol k mnohým zlepšeniam v oblasti starostlivosti o pokožku, ktoré dnes považujeme za samozrejmosť. Pleťový krém, pleťové mlieko, krém na opaľovanie s ochranným faktorom, výrobky po holení bez obsahu alkoholu, sprej s pumpičkou, prípravky na starostlivosť o zrelú pleť, krémy proti vráskam s koenzýmom Q10 - tieto i ďalšie výrobky uviedla NIVEA na trh. Ale ako vraví Dr. Wenck, predtým, než môžete vymyslieť takéto novinky, musíte si klásť tie správne otázky.
„Na jednej strane sa dívame na potreby zákazníka - čo ľudia očakávajú od starostlivosti o pokožku a čo potrebujú? Na druhej strane vykonávame dôkladný výskum vlastností ľudskej pokožky. A na základe toho, čo o pokožke vieme, sa potom môžeme spýtať: ako môžeme podporiť alebo stimulovať jej prirodzené vlastnosti? Vďaka kombinácii týchto dvoch aspektov môžeme vytvárať naozaj inovatívne výrobky starostlivosti o pokožku.“
Vývoj nového výrobku je pomalý proces, ktorý vyžaduje roky výskumu. Všetci chceme výrobky, ktoré budú vyhovovať našej pokožke, ale pokožka každého z nás potrebuje inú starostlivosť. Musíme brať ohľad na typ našej pokožky, na našu rasu, vek a kultúru i na to, kde žijeme. Preto každý výrobok NIVEA pred uvedením na trh testujeme na mnohých rôznych ľuďoch a v rôznych podmienkach.
Všetky naše výrobky musia navyše prejsť dôkladnými testami bezpečnosti a účinnosti. Testujeme aj zdanlivé maličkosti, napríklad to, ako ľahko sa výrobok otvára a zatvára. A pretože sme proti akémukoľvek testovaniu na zvieratách, všetky výsledky nášho výskumu skúšame na našich báječných dobrovoľníkoch s pomocou moderných laboratórnych techník, napríklad skúšok na bunkových kultúrach.
Ako povedal Dr. Wenck: „Od prvotného nápadu až po uvedenie výrobku na trh môže uplynúť tri, päť alebo aj viac rokov. Na kvalite sa nedá šetriť.“ Dr. Wenck sa domnieva, že budúci vývoj starostlivosti o pokožku bude „rovnako vzrušujúci ako v uplynulých 100 rokoch. Už teraz pracujeme na novej generácii aktívnych zložiek, ktoré posunú výskum starostlivosti o pokožku na úplne inú úroveň.“ Aký ďalší objav nás v tejto oblasti čaká? To ukáže čas...