100 rokov značky NIVEA

100 rokov značky NIVEA

 

NIVEA príbeh začína v roku 1911

NIVEA Creme 1911

NIVEA príbeh začína v roku 1911

1922

1925

NIVEA príbeh začína v roku 1911

1928

NIVEA príbeh začína v roku 1911

1935

NIVEA príbeh začína v roku 1911

1949

NIVEA príbeh začína v roku 1911

1959

NIVEA príbeh začína v roku 1911
NIVEA príbeh začína v roku 1911
NIVEA príbeh začína v roku 1911

1993

NIVEA príbeh začína v roku 1911

2007

100 rokov značky NIVEA

Pamätáme sa, ako ju každé ráno a večer používali naše mamičky. Pamätáme sa, ako nám jemným bielym krémom hladili pokožku po kúpeli alebo pred tým, než sme sa šli hrať. Aj sa pamätáme, ako naši oteckovia používali NIVEA Creme pri holení a po holení.

Vďaka týmto spomienkam sa modrá dóza NIVEA stala súčasťou života mnohých rodín po celé generácie. Ale boli aj časy, keď táto modrá dóza nebola vôbec modrá. Keď sme NIVEA Creme uviedli v roku 1911 na trh, dóza mala žltú farbu a zdobili ju zelené okvetné lístky v secesnom štýle. Až v roku 1925 sme sa rozhodli zaviesť novší dizajn, a tak sa zrodila modrá dóza.

Od tých čias sa obal, špecifická vôňa a zamatová štruktúra  NIVEA Creme príliš nezmenili. Možno preto si krém NIVEA pamätá toľko ľudí. Okrem toho, že nám spoľahlivo vyživuje pokožku, nám aj pripomína obrazy, vôňu a pocity nášho detstva. Nech už to bolo z akéhokoľvek dôvodu, modrá dóza NIVEA sa stala jedným z najúspešnejších výrobkov pre starostlivosť o pokožku všetkých čias. Ale predovšetkým sa stala symbolom tradície pre milióny rodín vo viac než 200 krajinách sveta. A my dúfame, že ešte mnoho rokov bude ľuďom prinášať nádherné spomienky.

Ako sa to všetko začalo

NIVEA patrí medzi značky, ktorým ľudia na svete najviac dôverujú. Za počiatkom tohto úspechu stoja len traja ľudia, ktorí zdieľali spoločnú myšlienku. Celé sa to začalo v roku 1911, keď farmaceut a vizionársky podnikateľ Dr. Oscar Troplowitz objavil možné využitie Euceritu, emulgátora vyvinutého chemikom Dr. Isaacem Lifschützom.

1911-1949

NIVEA - cesta do sveta

 

1911

Celé sa to začalo v roku 1911, keď farmaceut a vizionársky podnikateľ Dr. Oscar Troplowitz objavil možné využitie Euceritu, emulgátora vyvinutého chemikom Dr. Isaacem Lifschützom.

Eucerit, ktorý umožňoval spojiť vodu a olej do stabilného krému, sa pôvodne mal používať v oblasti medicíny. Dermatológ Prof. Paul Gerson Unna si vážil odborné znalosti Dr. Lifschütza a zoznámil ho s Dr. Troplowitzom. Ten si hneď uvedomil, že emulzia vody a oleja by bola ideálnym základom pre kozmetický pleťový krém. Teraz už potrebovali len názov.

Dr. Troplowitz ho našiel hneď, len čo sa na krém pozrel. Inšpiroval sa jeho snehobielou farbou a pomenoval ho NIVEA - meno odvodil z latinských slov nix (sneh) a nivis (snehový).

Ako sa to všetko začalo

Dr. Oscar Troplowitz

zakladateľ firmy

Ako sa to všetko začalo

Professor Paul Gerson Unna

Dermatológ a Beiersdorf zamestnanec

Ako sa to všetko začalo

Eucerin Patent

Eucerin Patent; Dr. Issac Lifschütz 

Ako sa to všetko začalo

Paul C. Beiersdorf

Firma bola založená v roku 1885

Ako sa to všetko začalo

Research Laboratory 1914

Research Laboratory 1914

1914

NIVEA cestuje po svete takmer odo dňa, keď sa zrodila, a to vďaka jej špeciálnej zložke - Euceritu. Eucerit vynašiel jeden zo zakladateľov značky NIVEA, Dr. Isaac Lifschütz. Vďaka nemu mohol teraz pleťový krém existovať ako stabilná emulzia - a na základe tohto objavu v roku 1911 vznikol prvý krém NIVEA. Bol to prvý pleťový krém, ktorý sa dal vyvážať do celého sveta bez toho, že by sa zhoršila jeho kvalita alebo konzistencia.

Iba tri roky po uvedení na trh v Hamburgu už bol NIVEA Creme dostupný na všetkých svetadieloch a takmer polovica obratu značky NIVEA pochádzala zo zámoria. V roku 1914 sa už naše výrobky nevyrábali len v Hamburgu, ale i v Buenos Aires, Kodani, Mexiku, Moskve, New Yorku, Paríži a Sydney. V tom čase to bol v oblasti starostlivosti o pokožku jedinečný rozvoj výroby a predaja. Pohybovali sme sa v neznámych vodách - a to znamenalo, že sme pri uvádzaní značky NIVEA na nové trhy museli byť často vynachádzaví.

Napríklad v Juhoafrickej republike musela naša reklama byť hneď v troch jazykoch - v angličtine, xhosštine a v jazyku Zulu. Vo Veľkej Británii sme museli modrú dózu krému NIVEA nahradiť dózou plastovou, pretože sme zistili, že Briti si hliníkové dózy spájajú s krémom na topánky. V krajinách s chladným podnebím, napríklad v Rakúsku, sme zdôrazňovali ochranné vlastnosti našich výrobkov proti snehu, vetru a dažďu. A rad NIVEA Sun a výrobky určené do teplejšieho podnebia sme zase oveľa viac propagovali v krajinách ako je Austrália. Tieto metódy používame dodnes.

Snažili sme sa aj vytvoriť výrobky na mieru potrebám ľudí v rôznych krajinách, a to dlho pred tým, než sa toto stalo bežnou praxou. Napríklad v 30. rokoch sme zistili, že v Ázii je veľký dopyt po výrobkoch, ktoré by zosvetlili pleť. Preto sme vytvorili bieliacu pastu NIVEA, ktorá sa okamžite stala veľkým hitom. Prípravky NIVEA s bieliacimi zložkami sú dodnes v Ázii našimi najpredávanejšími výrobkami. NIVEA dnes patrí medzi značky, ktorým ľudia na svete najviac dôverujú. Naše výrobky sú dostupné po celom svete, od rozľahlých austrálskych pustatín až po vysoké Skalisté hory v Severnej Amerike.

 

Napriek tomu si ľudia v krajinách, kde naše výrobky predávame, myslia, že NIVEA je miestna značka. To považujeme za ten najväčší kompliment, aký nám naši fanúšikovia môžu zložiť. Tešíme sa na ďalších 100 rokov, počas ktorých Vám a ľuďom po celom svete budeme prinášať výrobky značky NIVEA.

NIVEA - cesta do sveta
NIVEA je súčasťou života ľudí od Brna až po Havaj už od čias, keď pre nás slovo „globalizácia“ bolo cudzím pojmom.

NIVEA - cesta do sveta
NIVEA Arábie 1970

NIVEA - cesta do sveta
NIVEA Maroko 1969

NIVEA - cesta do sveta
Keňa 1969

1924

Keď ľudia všetkých vekových kategórií začali tráviť viac voľného času vonku, vtedajší ideál krásy - bledosť a krehkosť - ustúpil úplne novému trendu. Ľudia chceli byť svieži, fit a zdraví. Doba sa zmenila natoľko, že bolo nutné zmeniť aj značku NIVEA. Ale kým sa grafici snažili zmeniť podobu výrobkov NIVEA, vďaka náhodnému stretnutiu vznikla naša nová reklamná kampaň.

Keď sa Juan Gregorio Clausen, vedúci reklamného oddelenia, jedného dňa prechádzal ulicami Hamburgu, zastavil sa pri výklade fotografa. Visela v ňom svieža fotografia troch veselých nezbedníkov: bratov Rolfa-Roberta, Petra a Wilhelma Wiethüchterovcov. 

Juan hneď vedel, že tento obrázok zdravej rodiny presne vystihuje podstatu novej imidž značky NIVEA. Keď sme od rodičov týchto chlapcov získali práva na fotografiu, stali sa Wiethüchterovci v roku 1924 hviezdami novej reklamnej kampane. Mala ohromný úspech a bratov čoskoro na každom kroku vítali pozdravy: „Ahoj, chlapci NIVEA!“.

A nezostalo len pri tom. Po spustení kampane sme boli zavalení listami od fanúšičiek zo všetkých kútov krajiny. Zaplavili nás listy a fotografie s obdivnými komentármi ako: „Ste naozaj roztomilí!“ a „To je škoda, že si nás nechcete vziať, máme vás veľmi radi!“ Kampaň mala taký veľký úspech, že sa k Chlapcom NIVEA čoskoro pridali aj Dievčatá NIVEA...

Chlapci NIVEA


Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA Creme 1932

Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA Creme, prášok, mydlo 1913

Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA 1935

Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA Creme 1912

Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA Creme 1911/1912

Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA International 1934

Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA opaľovacie oleje 1930

Klasické Reklamy: 1911-1949
NIVEA Krém 1931

Klasické Reklamy: 1911-1949
opaľovanie 1933

Súťaž 1925

Súťaž

Dnes sú televízne reality šou ako Superstar, X Factor alebo Vyzeráš skvele úplne bežné, ale v roku 1925 bolo hľadanie talentov v médiách neznámym pojmom. Takže keď sme si dali inzerát v berlínskych novinách, že hľadáme tri NIVEA dievčatá, vyvolala táto správa obrovský záujem verejnosti. Tým skôr, že sme nehľadali atraktívne modelky, ale obyčajné dievčatá. „Nehľadáme žiadne veľké krásky, herečky alebo kučeravé dievčatá. Hľadáme prirodzene pekné dievčatá, ktoré vyzerajú zdravo a sviežo.“

Keď inzerát uvidela pani Fröhlichová, mladá matka z Flensburgu v severnom Nemecku, povedala si, že sa na to presne hodia jej tri dcéry - Margot, Elfriede a Hertha. Keď o pláne počul ich otec, vyjadril sa, že nechce, aby jeho dcéry robili „dievčatá v reklame“ - 
a tak ich mamička prihlásila bez jeho vedomia!

Nakoniec sa to sestrám Fröhlichovým vyplatilo, pretože porazili viac než 1 000 ďalších dievčat a súťaž vyhrali. Zvláštne na tom bolo, že rodina značku NIVEA ani nepoznala, pretože sa iba nedávno do Nemecka prisťahovala zo Samoy, kde naše výrobky neboli dostupné.

Pán Fröhlich nakoniec rád súhlasil s tým, že jeho dcéry budú nové NIVEA dievčatá a mohli tak ďalej žiariť v našich reklamách. A rovnako ako predtým chlapcov NIVEA aj sestry Fröhlichové čoskoro všade vítali veselé pozdravy „Ahoj, dievčatá NIVEA!


1950-1984

SLNKO, PIESOK A STAROSTLIVOSŤ O PLEŤ

1958

V 60. rokoch ďalej rozkvitala ekonomika a stále viac ľudí si zaobstarávalo autá. Vďaka tomu mohli začať cestovať k moru a tento typ dovolenky sa začal rýchlo rozmáhať. NIVEA bola opäť pri tom a pomáhala ľuďom, aby si mohli svoj čas na slnku maximálne užiť.

V 60. a 70. rokoch bolo na svetových plážach bežne vidieť „karavany NIVEA“, kde sme rozdávali nafukovacie lopty NIVEA všetkým, ktorí si na pláž priniesli ochranné výrobky na opaľovanie NIVEA. O lopty bol taký záujem, že sa naše karavany niekedy nedostali ani na pláž - už na ulici sa na ne vrhli davy ľudí a lopty boli hneď preč!

Približne v tom čase začali vedci nachádzať súvislosti medzi opaľovaním, rakovinou kože a jej poškodením - napríklad predčasným starnutím. Tieto objavy popohnali našich výskumníkov k tomu, aby vyvinuli úplne nové výrobky, ktoré by ľudí chránili pred týmito nežiaducimi účinkami, aby si ľudia mohli ďalej bezpečne užívať slnko.

Počas nasledujúcich desaťročí viedli ich objavy k mnohým novinkám v starostlivosti o pleť. Vznikli napríklad:
  • Prípravky na opaľovanie s ochranným faktorom
  • Prípravky na opaľovanie v spreji
  • Hydratačné krémy na opaľovanie, napríklad rad NIVEA Sun Visage
  • Špeciálne výrobky pre deti, dojčatá a citlivú pleť
Je pravda, že plážová kultúra a prípravky na opaľovanie sa počas minulých desaťročí dosť zmenili. Ale cieľ značky NIVEA je stále rovnaký: umožniť ľuďom všetkých vekových kategórií užívať si slnko - vždy a všade.
Lopta NIVEA - Letné radovánky
Lopta NIVEA - Letné radovánky
Lopta NIVEA - Letné radovánky
Lopta NIVEA - Letné radovánky

1963

V 60. rokoch už bola veľmi populárna - a obľúbená zostala dodnes. Len za posledných 40 rokov sme vyrobili viac než 20 miliónov lôpt, ktoré poznajú a milujú ľudia po celom svete. A rovnako ako výrobky pre starostlivosť o pleť nás lopta NIVEA spája s ľuďmi, na ktorých nám záleží. Preto sa táto jednoduchá nafukovacia gumová hračka stala jedným z najrozšírenejších symbolov našej značky po celé desaťročia.

1975

V 60. a 70. rokoch bolo na svetových plážach bežne vidieť „karavany NIVEA“, kde sme rozdávali nafukovacie lopty NIVEA všetkým, ktorí si na pláž priniesli ochranné výrobky na opaľovanie NIVEA. O lopty bol taký záujem, že sa naše karavany niekedy nedostali ani na pláž - už na ulici sa na ne vrhli davy ľudí a lopty boli hneď preč!
Slnko, piesok a starostlivosť o pleť
Slnko, piesok a starostlivosť o pleť
Slnko, piesok a starostlivosť o pleť
Slnko, piesok a starostlivosť o pleť

1982

„Venujte zvláštnu starostlivosť vašej tvári s čistiacimi prípravkami NIVEA Visage.“ 

Program čistenia pleti má svoje korene vo Francúzsku, a to už od roku 1960, v Belgicku odštartoval v roku 1972 a do medzinárodného povedomia bol uvedený v roku 1982. Zatiaľ čo vo Francúzsku a Belgicku niesli prípravky meno NIVEA Visage už od samého počiatku, v ostatných krajinách sa používali rôznorodé názvy, až do medzinárodného zjednotenia v roku 1993. 

Kampaň na uvedenie prípravkov na trh v roku 1982 predstavila čistiace mlieko a vodu NIVEA ako šetrné, ale dôkladné čistenie pleti. Už o rok neskôr zastávali čistiace prípravky na tvár NIVEA v rade krajín vedúce miesto na trhu.


1985-Dnes

Revolúcia v starostlivosti o pleť

1986

Dnes už bežne v každej drogérii nájdeme rad pánskych kozmetických výrobkov. Pred 90 rokmi sa však mužská kozmetická starostlivosť skladala takmer výhradne z mydla a vody. Napriek tomu i muži majú toľko kozmetických potrieb ako ženy, ak nie aj viac.

Na trhu teda bola zrejmá medzera. Preto bol v roku 1922 predstavený prvý výrobok pre mužov, NIVEA Mydlo na holenie, po ktorom o niekoľko rokov neskôr nasledovala prvá pena na holenie. Tieto výrobky konečne poskytli mužom krémový pocit pri holení, ktorý hľadali.

Bolo však nevyhnutné nájsť riešenie i pre iné špecifické potreby. A tak NIVEA v roku 1980 odštartovala ďalší trend uvedením Balzamu po holení bez obsahu alkoholu. Prvýkrát muži získali cenovo dostupný výrobok po holení, ktorý podráždenie po holení nezhoršoval, ale naopak, pleť upokojoval a prinášal úľavu. Bol to okamžitý úspech, ktorý spôsobil revolúciu v pánskej kozmetickej starostlivosti.

Potvrdilo sa tak, že muži naozaj chcú a potrebujú svoje vlastné výrobky. A v roku 1986 NIVEA ich želanie vypočula. Od tejto chvíle muži už nemuseli používať výrobky svojich manželiek, sestier alebo matiek. Teraz môžu používať výrobky pre mužov NIVEA MEN, rad kozmetických výrobkov určených presne pre nich.

Od krémov po gély na holenie. Od ochrany proti poteniu po sprchové gély a šampóny na vlasy. Od starostlivosti po holení po krémy proti vráskam. A ich vývoj bude pokračovať ďalej, rovnako ako sa vyvíjajú a menia kozmetické potreby mužov.


NIVEA for Men

NIVEA for Men After Shave

NIVEA for Men Shaving Creme

1998

Prvý NIVEA krém s Q10 bol uvedený na trh v roku 1998 a vďaka svojej účinnosti sa stretol s ohromným úspechom. Dr. Stäb povedal: „Vedecké testy našich krémov s Q10 jasne dokazujú, že tieto krémy viditeľne vyhladzujú vrásky.“

Dnes sa výrobok NIVEA Q10 na svete predá každých niekoľko sekúnd a náš NIVEA denný krém proti vráskam Q10 sa stal jedným z najpredávanejších krémov vo svojej kategórii. Dnes ponúkame mnoho rôznych výrobkov s koenzýmom Q10, od radu NIVEA pre mužov až po starostlivosť NIVEA o opálenú pokožku.


NIVEA Q10

NIVEA Creme q10

2011/2014

Keď sa pred 100 rokmi zrodila NIVEA, skoro všetok výskum robili len traja ľudia: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna a Dr. Isaac Lifschütz. Dnes je všetko úplne inak. V súčasnosti zamestnávame vyše 850 vedcov a naše Centrum pre výskum pokožky v Hamburgu sa považuje za jeden z najmodernejších inštitútov pre výskum starostlivosti o pokožku na svete.

„Výskum pokožky bol vždy súčasťou nášho receptu na úspech,“ hovorí Dr. Horst Wenck, náš viceprezident pre oblasť výskumu. „Je to jasne vidieť, keď sa pozriete na náš vývoj. Jedným z našich prvých úspechov bolo vyvinutie stabilnej emulzie vody a oleja, Euceritu, ktorý sa stal základom krému NIVEA. A s NIVEA Creme vznikla moderná starostlivosť o pokožku."

Počas tých mnohých rokov náš výskum viedol k mnohým zlepšeniam v oblasti starostlivosti o pokožku, ktoré dnes považujeme za samozrejmosť. Pleťový krém, pleťové mlieko, krém na opaľovanie s ochranným faktorom, výrobky po holení bez obsahu alkoholu, sprej s pumpičkou, prípravky na starostlivosť o zrelú pleť, krémy proti vráskam s koenzýmom Q10 - tieto i ďalšie výrobky uviedla NIVEA na trh. Ale ako vraví Dr. Wenck, predtým, než môžete vymyslieť takéto novinky, musíte si klásť tie správne otázky.

„Na jednej strane sa dívame na potreby zákazníka - čo ľudia očakávajú od starostlivosti o pokožku a čo potrebujú? Na druhej strane vykonávame dôkladný výskum vlastností ľudskej pokožky. A na základe toho, čo o pokožke vieme, sa potom môžeme spýtať: ako môžeme podporiť alebo stimulovať jej prirodzené vlastnosti? Vďaka kombinácii týchto dvoch aspektov môžeme vytvárať naozaj inovatívne výrobky starostlivosti o pokožku.“

Vývoj nového výrobku je pomalý proces, ktorý vyžaduje roky výskumu. Všetci chceme výrobky, ktoré budú vyhovovať našej pokožke, ale pokožka každého z nás potrebuje inú starostlivosť. Musíme brať ohľad na typ našej pokožky, na našu rasu, vek a kultúru i na to, kde žijeme. Preto každý výrobok NIVEA pred uvedením na trh testujeme na mnohých rôznych ľuďoch a v rôznych podmienkach.

Všetky naše výrobky musia navyše prejsť dôkladnými testami bezpečnosti a účinnosti. Testujeme aj zdanlivé maličkosti, napríklad to, ako ľahko sa výrobok otvára a zatvára. A pretože sme proti akémukoľvek testovaniu na zvieratách, všetky výsledky nášho výskumu skúšame na našich báječných dobrovoľníkoch s pomocou moderných laboratórnych techník, napríklad skúšok na bunkových kultúrach.

Ako povedal Dr. Wenck: „Od prvotného nápadu až po uvedenie výrobku na trh môže uplynúť tri, päť alebo aj viac rokov. Na kvalite sa nedá šetriť.“ Dr. Wenck sa domnieva, že budúci vývoj starostlivosti o pokožku bude „rovnako vzrušujúci ako v uplynulých 100 rokoch. Už teraz pracujeme na novej generácii aktívnych zložiek, ktoré posunú výskum starostlivosti o pokožku na úplne inú úroveň.“ Aký ďalší objav nás v tejto oblasti čaká? To ukáže čas...


NIVEA Invisible Black and White Deodorant

In Shower Body Lotion

Dnes i zajtra

Vďaka svojej pokožke cítime vietor, teplo slnka a dotyky ľudí, na ktorých nám záleží. Naša pokožka zrkadlí naše pocity. Keď nám niekto lichotí, začervenáme se. Keď sa bojíme, naskočí nám husia koža. A naša pokožka je najžiarivejšia, keď sme šťastní.

NIVEA pozná našu pokožku a jej potreby. Preto vytvárame výrobky, ktoré ju čistia, vyživujú a chránia a pritom jej dodávajú presne to, čo potrebuje - jemnú a účinnú starostlivosť, vďaka ktorej bude hladká, pružná a krásne žiarivá. Bez ohľadu na to kto ste a kde ste, sme tu pre Vás a Vašu pleť, pre ktorú máme výnimočnú starostlivosť na celý život. 

Či už ste muž alebo žena. Bez ohľadu na Váš vek. Bez ohľadu na odtieň Vašej pleti. Či je mastná alebo suchá. Citlivá i normálna. Staráme sa o Vašu pleť. Po celý život.


Hľadanie tej najlepšej starostlivosti o pleť

Klasické Reklamy: 1985 - Today
Klasické Reklamy: 1985 - Today
NIVEA 1986
NIVEA 1988
NIVEA 1991
NIVEA 1992
NIVEA 1994
1988
NIVEA 2002
NIVEA 2005
Vintage commercials 1985 – now
NIVEA advertisement Creme Care 2015